Visuele identiteit

‘De eerste indruk telt’, dat is iets wat in deze economie tegenwoordig van belang is. Als bedrijf is het nalaten van een goede eerst indruk erg belangrijk. Want geef toe, als jij als klant naar een specifiek bedrijf zou zoeken, dan valt jouw oog eerder op een professionele visuele vormgegeven website en of huisstijl dan een ‘gewone’ website en of huisstijl. De inhoud is extreem belangrijk, maar als een slechte visuele uitstraling er voor zorgt dat potentiële klanten niet bij die inhoud komen, dan heb je je investering(en) op de verkeerde plek gelegd.

 

Met het hebben van een professionele visuele uitstraling help je het bedrijf al een eind op weg om het vertrouwen te winnen van klanten. De stijl van de huisstijl kan worden voortgezet in de website van het bedrijf. Denk hierbij aan de kleuren, de typografie en het logo verwerkt in het visitekaartje, folders, etc.

 

De huisstijl wordt ook wel ‘corporate identity’ genoemd. De huisstijl is het complete visitekaartje in het eerste contact met de klant. Het hebben van een goede huisstijl wordt vaak onderschat. Het voegt zoveel waarde toe aan je bedrijf. Klanten willen in een oogopslag kunnen zien wat voor een functie het bedrijf heeft. Het is dan ook belangrijk om je website up-to-date te houden door middel van het design, de communicatie die er op de website te vinden is en het gedrag naar je klanten toe.

 

De huisstijl van jouw bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, het is vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling. Wees er van bewust om een goede eerste indruk achter te laten met je website en breidt dit uit met ander materiaal zoals een visitekaartje. Zorg ervoor dat de klant zijn oog op jouw bedrijf laat vallen en uiteindelijk met jou wilt samenwerken.

Naar het overzicht

Neem een kijkje op mijn facebook!